A linképítés, mint a keresőoptimalizálás módszere
A Google és a többi internetes keresőrendszer folyamatosan fejlődő algoritmusa miatt, nem elegendő egyszerűen csak jelen lenni a neten, hanem ahhoz, hogy sikeres legyen a vállalkozás, nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálás nyújtotta trükkök alkalmazása. Ezen fortélyok egyike a linképítés, a kulcsszavakkal és a minőségi tartalommal való operálás mellett. A kulcsszavas rendszer kezd kissé elavult lenni, napjainkban már sajnos nem elegendő a megfelelő kulcsszó-sűrűség, mert a feltöltött tartalmak hihetetlen gyorsasággal szaporodnak és az adott cég weboldal népszerűségi szintje, az erős konkurencia miatt törvényszerűen csökkenő tendenciát fog mutatni.
A linképítés mellett a minőségi tartalom is fontos, az intelligens algoritmusok erre is figyelnek. A SEO az offline digitális marketing egyik hatékony eszköztárát foglalja magában, ezek között kiemelt helyet érdemel éppen a linképítés témája. Maga a link, más néven hypertext az a kapocs, ami két weblapot vagy egy lap különböző aloldalait összeköti, gyakorlatilag az ugrópont szerepét töltve be. Erre kattintva eljuthat az érdeklődő gyorsan és könnyedén egyik helyről a másikra.
Láncszemként kell elképzelni, ami összeköti a netes tartalmakat egymással és mint ilyen, akkor lesz értékes, ha nem egymagában áll, hanem összefonódik az előzővel, akárcsak a következővel és ilyen módon egy működőképes szisztéma alap összetevője. Valószínűleg most felmerült a jogos kérdés, hogy mi a linképítés? Ez olyan munkálatok sora, amikor a kulcsszavakkal és minőségi tartalommal ellátott szöveg hypertextes kontextust kap. A kapcsolatépítés nemcsak a valós, hanem a virtuális világban is hasznos. A linképítés és a többi keresőoptimalizálási lehetőség felhasználásával az adott weboldal előrébb kerül a keresőben.
Az itt lévő elhelyezkedése azért nem mellékes, mert az átlagos érdeklődő leginkább csak az első néhány találattal foglalkozik, ezekben megtalálja azt, amire szüksége van és a többivel nem foglalkozik. A látogatottsági ráta viszont igen sokat számít egy cég szempontjából, mert ezzel arányossal nő a lehetséges profit is. A linképítés gyakorlati haszna bizonyított tény és szavatoltan sikeresebbé tudja tenni a vállalkozásokat, legyen szó valamilyen termék forgalmazásáról, szolgáltatás közvetítéséről vagy közérdekű információk továbbításáról. Az internet alapját tulajdonképpen a linkkapcsolatok adják és rangsorolási tényezőként igen relevánsnak számítanak. Ebből a tényből kiindulva, az új weboldalakat már érdemes ezeknek a dolgoknak az ismeretében elkészíteni, de a régebbi rendszereken is könnyen lehet segíteni a linképítés és más fejlesztések bevetésével.