Mi a teendő, ha reptéren megrongálódik a bőrönd?
Aki gyakran utazik, azzal bizonyára megtörtént, hogy utazás alatt a bőröndje megrongálódott, esetleg kitört a kereke, betört a fedele, és lehetne tovább fokozni a kár lehetőségeket. Igen ám, de ebben az esetben mi a teendő? Azon kívül, hogy dühöngünk, idegesek leszünk, a kialakult kellemetlen helyzetre megoldást kell találni. Azzal mindenki tisztában van, hogy repülős utazások során a bőröndünk kemény fizikai behatásoknak van kitéve, egymásra dobálják a repülőbe történő be és kipakoláskor, a szalagon egymásra torlódhatnak, de le is eshetnek. Ilyenkor úgy védhetjük meg a bőröndünket, ha igénye vesszük a becsomagolási lehetőséget a reptereken. Ha ennek ellenére is megrongálódik, szakadtan, összetörve, vagy összezúzva kerül le szalagról, akkor azonnal keressük fel a repülőtéren levő Baggage reclaim pultot és jelentsük be a kárt, és feltétlenül kérjük, hogy vegyék jegyzőkönyvbe. Ezzel a papírral a kezünkben kérhetjük majd az adott légitársaságtól a kártérítést.
Azonban ez az egy írat nem elegendő a kártérítés igényléshez, hanem egy egész írat csomót szükséges összeállítani. Ez az iratcsomó kell tartalmazza a beszállókártyát, a poggyász feladásakor az útlevélre vagy a beszállókártyára ragasztott csomagcímkét. Sőt, ha a bőrönd vásárlásról megőriztük a számlát, akkor azt is mellékelhetjük az iratokhoz, hiszen ezzel igazolni tudjuk a bőröndünk tényleges árát. A hazaérkezést követően nyolc nap áll rendelkezésünkre, hogy a szükséges lépéseket megtegyük. Nagy valószínűséggel a légitársaság azt a választ fogja adni, hogy javítassuk meg a bőröndöt és majd ők fizetik a javítás díját. Abban az esetben, ha nem javítható a bőrönd az adott javító cég erről egy iratot kell kiállítson, amit visszajutattunk a légitársasághoz, és kérjük a bőrönd összegének a megtérítését.